четвер, 4 квітня 2024 р.

КП-4.4.24. Підсумки

Так, сьогодні остання лекція курсу. Як і попередні три, цікава, змістовна, дуже корисна для тих, хто цікавиться питанням. Ось вона: 


Ну а оскільки це вже остання лекція з чотирьох, то можна і підбивати підсумки?

Загальний погляд

Перш, ніж переходити до деталей, зробімо загальний огляд, порахуймо плюси й мінуси, так би мовити. Перший і великий плюс в тому, що курс є, це вагомий результат, це добра платформа (ну звісно, ми ж на Консервативній платформі) для подальшої роботи. Мінус теж один, менший, ніж плюс і не такий виразний. Хотілося більшого. Втім, ми зараз про це поговоримо докладніше з паном Валерієм і двом Юріями - Гончаренком і Міндюком. А хто захоче приєднатись, то, звісно, будь ласка. Ну в першу чергу, зрозуміло, маються на увазі лектори, але ж я їх вже запрошував, вони не відгукнулись... Втім, до справи.

Дещо про парадигми

Так, почнемо здалеку, з порівняння педагогічної і андрагогічної парадигм освіти. Звісно, педагогічну кожен добре знає, вона орієнтована на урок чи лекцію і приклад її застосування подає нам теперішній курс. А андрогогічна... І тут перший конкретний мінус: сформувати навчальну групу не вдалось, бо це, здається, і не малось на увазі. Під кожну лекцію на сторінці формувались окремі події, в яких ніхто з курсантів не з'явивсь: 


А краще було сформувати одну групу на весь курс. І запрошувати туди тих, хто реєструвався на лекції. І лекторів, звісно, так само. І тоді можна було сподіватись на те, що діалог таки піде, люди будуть знайомитись, вступати в дискусію (Ви, шановний читачу, побували на посиланні про андрагогіку?), а відтак - і саме в цей момент - навчатись. Навчатись? Але чого саме? Тут саме на часі перейти до...

План для курсу

Так що заважає надолужити? Запровадити групу цього курсу тепер і знову запросити всіх (включно з лекторами), а далі вже по обставинах. Ми ж хочемо цей курс використовувати і надалі? Але як саме? А дуже просто, я про це казав на першій лекції: слухачі курсу мають в подальшому долучатись до його просування, популяризації в своїх спільнотах. Він повинен працювати не місяць, а рік, два, п'ять. Ну до тих пір, поки лектори не захочуть зробити щось нове, більш досконале, більш адекватне тим новим умовам для християнської демократії, що будуть в Європі, а надто в нашій країні колись в майбутньому. Зокрема завдяки роботі слухачів курсу. Ми питали, чого ж вони мають навчитись на цьому курсі? Моя відповідь: будувати партію. Справжню, ідеологічну, а не популістську чи, там, вождистську, саме таку, що приводять до влади не відповідальних політиків з міцними переконаннями, а політиканів-корупціонерів.

План для сторінки

Сторінка з точки зору розробників Фейсбуку - це платформа (ну знов). Так, на якій формується поле груп чи спільнот. От приклад. Натяк зрозумілий? Звісно, треба запровадити два десятки обласних груп і запросити до їх модерації слухачів курсу. А районі групи? Чи міські, ОТГшні? Та будь ласка, кому що більше до вподоби, але ж обласні для початку обов'язкові - і от вам пішов процес знизу. А зверху?

Треба і зверху, це вже група Програма (назва, звісно, умовна). В неї мають бути запрошені наші лектори, там вони мають попрацювати над програмою партії. Ну може для початку тільки концепцією. Може й статут тут можна обговорювати, не знаю, це не моя справа, це справа фахівців тої спільноти. Ну а обласні модератори, зрозуміло, теж будуть присутні в цій групі. Пасивно, слухаючи, але за потреби додаючи, так би мовити, куті меду. Бо яка ж програма без практиків? Вони мають бути в курсі, а фахівці-розробники мають це тримати на увазі.

Зараз на сторінці є одна група, але не власна, а гостьова, так би мовити. Нічого поганого в тому нема, але ж ми хочемо просувати курс? Де? В протопартійних спільнотах, що мають формуватися зусиллями слухачів курсу. Вони себе відчувають консерваторами чи християнськими демократами? А готові працювати? Для початку додатись до групи свого регіону, а далі вчитись. Нічого надто складного тут нема, але ж це робота, цілеспрямована діяльність. Громадська, інформаційна, знов повертаємось до питання, чого мали навчитись слухачі курсу? В андрагогічній парадигмі, бо в педагогічній вони мали просто прослухати лекції. Ну і, може, відповісти на питання тесту. А навчитись? Побачити певний результат: вчора не вмів - сьогодні зробив, от погляньте, можна помацати...

Ви були на сайті Платформи? Бачили публікації? А скільки при них переглядів, коментів? Чи їх хтось читає - ті публікації, обговорює? Ні, чекати відповідь не треба, треба посилання на публікації ставити по регіональних групах. Йти з текстом до читача, не чекати, коли він прийде до тексту. На це могла розраховувати газета Правда, а в Мережі треба читача шукати.

Це все, звісно, виходячи з того, що Консервативна платформа не просто виробляє контент, а хоче працювати в суспільстві на відповідну перспективу. Ну от про це і поговоримо зі згаданими колегами. А де? В акаунтах? На сторінці Платформи - в коментах до запису чи в події? В групі? На сайті? Бачте, як багато можливостей і з часом можна відчути їх відносну вагу чи користь в тих чи інших випадках. Це як користатись можливостями, намагатись розмовляти в Мережі з людьми, не чекати, коли "складуться відповідні передумови для розвитку консервативного чи християнсько-демократичного руху", як сказав лектор.

До речі, ще одна можливість для курсу. Його можна в тих нових обласних групах відразу і вбудувати. От приблизно так.

Тепер обговорення? Старт 25.4.24. І до 27 назбиралось 15 переглядів. Тобто ті, кого було запрошено, побачили. Але нічого не сказали. Хоч плани відповідні є - в новій групі, що запрацювала на сторінці. Ну а ми поки що рушаємо по різних форумах запрошувати людей на курс. Так він же скінчився? Ні, він тільки сформований остаточно, тепер починається його правдиве життя в суспільстві - як це і має бути в дистанційній освіті.

І 3.5 остаточні підсумки запрошення: 77 переглядів. Ну і декілька лайків. Ну і коментарі. В групі Консервативної платформи чи на подіях (їх, нагадаю, чотири було, а тепер, здається, нема) жодного руху. Прикро? Може, групу, ту, що є, перейменувати на Програма, Організаційний розвиток, Експертна рада, а ще запустити три для трьох областей Галичини? Ну для початку, а мати на увазі, що з часом ті групи будуть для кожного регіону. Ну то таке...






4 коментарі:

  1. Цікава думка, але вже не для мене. Хватає і своїх проблем. А сюди треба відносно молодих людей, бо це боротьба на далеку перспективу...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Спасибі, пане Вікторе, я думаю, що Ви могли б цей курс показати своїм знайомим соціалістам з відповідних кафедр і спитати: а чого ж це консерватори спромоглись на чотири лекції (хоч і не більше), а соціалісти ні. Ну що, нема в нас таких вчених? Є, сидять тихо, чекають вступу в Євросоюз. Ну от тоді... Мабуть, це гіпотеза, може вони чогось іншого чекають, не знаю. А що Ви подали комент - це вже внесок, це вже приклад для консерваторів по різних наших містах і селах. Ну от курс є, а далі? Далі його треба "крутити" в громадах, залучати людей. І як є один свідомий, то має подбати і про сусідів.

      Видалити
  2. В обществе(в мировом сообществе) нет представления о том, что такое демократия!... Вот с этого надо начинать!... В первую очередь демократия, это - ИСТОРИЯ!... А власть, организация и устройство общетва и всё прочее..., это - потом!... Есть история первобытного развития человека, которое оканчивается формированием человеческого общества!... А дальше начинается развитие человека в обществе!... Вот это и назывется демократией! Т.е., демократия, это - история развития человека в обществе!.. А теперь думайте, какие вы демократы....

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. В широкому сенсі так, але у вузькому демократія - це просто схема організації суспільства. Протиставлена деспотизму - Гітлера чи Сталіна, Сі чи Путіна. І демократії різні в Бельгії чи Британії, і деспотизми всі особливі. Що не відміняє якоїсь загальної суті цих підходів до організації життя людей.

      Видалити